Goyang, Makan dan Tak Bertuah..!!!

Dah lama aku x post entri dlm blog nie... dok sebok ngn ukoq2 ngn macam2 lagi la... arini jumaat ada laa time nk bersenang lenang skit... heheh mmg ari jumaat, leh bersenang lenang aku kat opis ni sbb ari jumaat adalah ari aku gulungkan repot2 aku tgk2 mana nk tak kena atau mana nk kena topup... pastu balh p msjid..

Rabu mlm lepas ada la satu dinner anjuran SPR penang kat EQ bukit jambol. Fullawehh.. makanan bley laa tahan..., yang x tahan ada persembahan live band yg bagi aku best laa...

yg terkezutnyer, live band nie dari MPSP. Bukan dari freelance band mana2!! erkk... terus teringat kawan aku yg keja MPSP dok cerita ttg MPSP yg dok bazir duit gajikan orang utk menyanyi dan menari. yer laa, dalam dok dengaq MPSP yg nazak ngan rizab simpanan duit pokai pon leh hire orang utk nyayi lagi. tp lepas aku tgk lepa perform, bagi aku yg tak pernah tgk liveband selain dari kat umah kenuri, "thumbs up "laa aku bagi. At 1st, wonder jgk awat laa EQ amik org yg veteren utk live band derang, dah laa tahap bapak2, siap gaya alleycat pon ada. hehehe, bila en pengerusi yg molek tu bgtau, nie band MPSP terus aku "woohhhh...". ada lagi yg besh… hehehe lagu dangdutt.. pergh… terjojol mata semua bapak2 yg dok kat meja sana.. haw haw haw... ada yg x lalu nk habiskan nasik di pinggan pon ada. Tuh laa penangan Dangdut Gelek ala Inul...


Gerudi... iyah iyah....!!! Band MPSP dgn penggerudi terhebat mereka. hahah.. padan muka hgpa sbb gambo x clear...!!


Makan pon dah, gelek pon dah, sampai laa ke adegan paling menarik iaitu “cabutan bertuah”. Tang sini aku aku tgk kat suma yg mai muka penuh berharap dan beria-ia. hahaha ada yg dok tgk kertas cabutan bertuah tuh berkali2 wlopn kertas tu ada 3 nombor jer. aku semacam bley paham perasaan mereka semua tuh, SEMUA TERINGIN MESIN BASUH tuh... hahaha kembang kempis idong dok dengaq pengerusi dok umum nombor2 yg bertuah termasuk laa aku... aku nk TV 21” jer sbb nk wat main PS. hehehe at last yg dapat sakit perot jer sbb dok tahan kencing x mo p tandas takot lepa announce lucky no kite. hahaha.., lepas hadiah disapu bersih, aku pon zass...!! berlari lari anak p tandas, melepaskan kekecewaan sbg unluckiest man of the night. ternyata bukan aku jer yg kecewa, ada jgk yg senasib ngn aku sesambil “berhajat” pon bley sembang pasal nombor lepa tu yang miss selagu jer...


Awek hotel sedang mempersembahkan nyum nyum kat kami..!!!

Bab makan aku bagi 4 star ler wlpon EQ tu 5 star. sbb aircond dia sejuk sgt n fotong stim aku makan. aku makan skit jer sbb sejuk. tatau laa aku tgk org lain releks jer, mgkn aku ada dok bwh AC Hose kot. Makanan yg panas, semenet jer dah sejuk... yg paling best makan ayam kukus dia dlm lotus leave. chineese style, sbb aku tsrempak ngn chef dia, kat dpn banquet hall dok sembang ngn sorang peserta tuh. mmg mata sepet abis ahhh, sbb tu rasa dia pelik n nyum2 skit. niehh... aku hidangkan gambaq yg sempat aku snap ngn camera Norkiah 12MP aku utk tatapan rohani semua. hik hik...(ngidam iPhone 3G plak nih)


Ayam kukus masam2 pahit dalam lotus leave. nmpk best jerr sbb panas lg... japgi sejuk laa tuh..!!


Siakap Goreng Tepung sedang dihancurkan oleh penghuni meja aku... huhuhu...aku dpt ekor jer..!!

0 comments:

Post a Comment