JURUKUR

tadi ada laa aku kuaq ngn mber sepejabat, p teman dia kuaq site dia. perot pon tgh buncit lepas sarapan, tak dan nk rest kawan dok col ajak p teman. aku pon folow je sbb smalam manis jer mulut aku nk tulun mamat nih. sian kawan aku nie, keja berlonggok2, dan aku yg keja skilo dua nie offer laa nk ringankan beban dia.

sesampai ada la sorang pakcik nih dok sembang2 kat keta member aku nih, aku yg ala2 nk buat ramah p laa hemoi muka kat lepa dua. dan tetiba jer pakcik nie kalih ngn sengeh kata "nama kami sama...!!" aku yg blur2 tatau apa2 sbb baru lps korek idong pon sengeh balik sambil "Oooo..!!" paham laa aku pakcik nie nk bgtau nama dia radzi jugak...!! (mcm heheh radzi kawan aku tahun 2020). aku pon blah terus masuk keta lepas sengeh lagi sekali kat pakcik tuh.

"tuan tanah ke..?"tanya kat member, heheh bukan dia, juruukur!! erk... tak penah plak aku tgk juruukur yg mcm pakcik nk pegi masjid nih!! mcm x de tanjak jer, tp aku diam jer mgkn dia terror bab ukur2 nie aku pon tatau laa, tp kan... come on..!! naik gen-2 sport kaler kuning. fuhh dgn ada drebar lagi. km pn follow jer sbb tapak tuh tatau kat mana.. susah nk carik sebab nmpak macm jauh dalam utan jer. udah ler lalu jalan jauh, ada shortcut pon dia by camtu jer, sempat laa aku menguap 4 kali dalam keta layan abby fanna dok gelak sorang2.

pusing punya pusing, u turn pon dah buat sampai laa kat satu tmpt. dia berenti keta pastu kami pon kuaq laa, dia kata kat sini laa kot. pastu dia p jalan depan tuh p tanya ada 3 orang aci india dok korek longkang apa ntah. erk...pakcik juruukur nih x tau ke lot nih kat mane? yg member aku nih dok sengeh2 apa ntah. rupanya yg razi muda nie dah tau dah lot tanah tuh kat depan tuh jer, saje nk tgk juruukur tuh. hehe kesia gak laa pakcik razi tuh, tanya orang abis, nk col opis dia kredit abis, suruh budak muda bwak keta tuh dia wat kering jer... pastu kesian plak pakcik juruukur dok melilau2 aku pon panggey laa kata nie lee lot nyer lepas km amik gambaq dah. hehehe... kesian plak ngn pakcik razi tuh. mls nk tanya banyak sbb km tau pakcik nie mmg tatau pnye..

dok terfikir jgk le aku tadi, nnt kalo aku dah tua (kalau laa aku ada masa tua tuh) aku mcm tu jugak kot. hehehe

1 comments:

ADAM-FAYYADH said...

bila hg dah tua hg p la keja kat jurukur tu hehehe...aku rasa geng2 KUN & KEDEKUT mcm tu la kot nnt bila depa dah tk keja kat pejabat tanah...site pun dah tk tau kat mana...

Post a Comment